1st GRADE. ENGLISH LEVEL II




VESTUARIO PARA EL FESTIVAL NAVIDEÑO QUE SE PRESENTARÁ ELDÍA 16 DE DICIEMBRE

NIÑOS Y NIÑAS:  playera roja con cuello de tortuga y manga larga, pantalón de mezclilla azul, gorro del mismo color de la playera, zapatos negros. .






TOPICS TO STUDY FOR THE SECOND BIMONTHLY EXAM

  1. PRESENT PERFECT.
  2. ALREADY, YET, EVER A,D NEVER.
  3. QUANTITIES: PACKET, BOUQUET, PAIR, BIT, BOTTLE,CAN, BOX.
  4. PAST SIMPLE.
  5. PAST CONTINUOUS
  6. ADJECTIVE ORDER



HOMEWORK FOR  NOVEMBER 18: WORKBOOK PAGE 30

HOMEWORK FOR NOVEMBER 16th

STUDENTS BOOKPAGE 31.ACTIVITY 12 



HOMEWORK FOR MONDAY NOVEMBER 8TH
TRAER UN MINIPIZARRON Y UN MARCADOR PARA PIZARRÓN, MISMOS QUE SE ESTARÁN UTILIZANDO EN CLASES PARA DIFERENTES ACTIVIDADES.












HOMEWORK FOR MONDAY OCTOBER 17TH
TRAER UNA CARTULINA O PAPPEL BOND, COLORES, TIJERAS (IMAGENES OPCIONAL) PARA REALIZAR UN ANUNCIO PARA VENDER UN OBJETO..






ASPECTOS QUE SE TOMAN EN CUENTA PARA EVALUAR PARTICIPACIÓN EN CLASE. VALOR TOTAL 20%


Comprende instrucciones

4%
Escucha opiniones de sus compañeros

4%
Participa en orden

4%
Demuestra interés por los contenidos en la clase
4%
Cumple con las actividades en clase en tiempo y forma
4%






ASPECTOS QUE SE TOMAN EN CUENTA PARA EVALUAR TAREAS. VALOR TOTAL 20%
Cumple con todas las tareas


5%
Cuida la presentación de las tareas

5%
La tarea contiene los aspectos requeridos por el maestro

5%
Entrega tareas a tiempo


5%

ASPECTOS QUE SE TOMAN EN CUENTA PARA EVALUAR ACTITUDES Y VALORES. VALOR TOTAL 10%
Participa con respeto durante la oración

2%
Muestra respeto al maestro y a sus compañeros

2%
Colabora para la sana convivencia en clase

2%
Su vocabulario es adecuado al espacio en que se encuentra

2%
Cumple con los ejes transversales de la institución (orden, respeto, disciplina)

2%

ASPECTOS QUE SE TOMAN EN CUENTA PARA EVALUAR EXAMEN ORAL. VALOR TOTAL 20%
Comprende lo que se le pregunta



4%
Estructura enunciados coherentes y precisos

4%
Su pronunciación es buena


4%
Su discurso es fluido


4%
Emplea el vocabulario enseñado durante el bimestre.

4%
















PRINT THIS PLEASE


Joy to the World

Joy to the world
Joy to the world
Joy to the world
Joy to the world
The lord is come
Let earth receive her king
Let every heart prepare him room
And heaven and nature sing
And heaven and nature sing
And heaven and heaven and nature sing
Joy to the world
The savior reigns
Let men their songs employ
While fields and floods
Rocks, hills and plains
Repeat the sounding joy
Repeat the sounding joy
Repeat, repeat the sounding joy
Repeat, repeat the sounding joy
Joy to the world
Joy to the world
Joy to the world
Joy to…







HOMEWORK FOR MONDAY OCTOBER 3rd
 BRING MAGAZINES OR PRINT IMAGES ABOUT COMPUTER GAMES, CARDBOARD, SCISSORS AND GLUE FOR THE UNIT PROJECT. 

STUDY  GUIDE FOR THE FIRST BIMONTHLY EXAM.OCTOBER 10
  • PRESENT SIMPLE TENSE
  • PRESENT CONTINUOUS
  • PRESENT PERFECT
  • VOCABULARY: DEFINITELY, MAYBE, BEHIND BACKGROUND, PERHAPS, IN, ON, ON THE RIGHT, IN THE FOREGROUND,BECAUSE, DAILY, STRESSED, NIGHT PERSON, WONDERFUL, DIARY, 
  • PAST PARTICIPLE VERBS: GO, WORK, WATCH, SEE, LOOK, EAT, BUY, HAVE, BE, BREAK, BRING, CLEAN, CLOSE, FALL, FIND, GET, OPEN, LEARN, LOSE, MAKE, PUT, READ, TAKE, WRITE. MEET, WIN.










HOMEWORK: STUDY THE RULES FOR PRESENT PERFECT TENSE AND PRINT EXERCISES 1, 2, 3, 4, AND 5FOR THURSDAY 22nd



PRESENT                                      PERFECT



Un componente         esencial  del  presente perfecto son                 los verbos en          participio pasado. Los cuales traducidos al español , terminan en : “ado”, “ido”, “to”, “so” y “cho”.

Ejemplo: Observa los diferentes tiempos verbales:

Present                              Past                          Past Participle


Do
did
done
=
hecho
Drink
drank
drunk
=
bebido
Go
went
gone
=
ido
Sing
sang
sung
=
cantado
Write
wrote
written
=
escrito
Ride
rode
ridden
=
montado
Buy
bought
bought
=
comprado
*play
played
played
=
jugado

*Nota que los verbos regulares (los que en pasado terminan en “ed”) son exactamente igual en participio pasado


El presente perfecto se conjuga de la siguiente manera:
Persona +  has have + verbo en    participio pasado + complemento


He She It

has

eaten

in  a restaurant  all this week.
I
We You they


have


eaten


in a restaurant all this week.


La traducción de la primera oración sería:

Él  ha comido en un restaurante toda esta semana.


Cabe hacer notar que en el presente perfecto el “have” no se traduce como el verbo “tener”, sino como el verbo “haber”.

¿En qué casos                             se usa el presente perfecto?
1.- from past to present 2.- repeated activities
3.-  unusual activities


1.- FROM PAST TO PRESENT


Un uso típico del "present perfect" es para describir acciones que empezaron en el pasado y que aún no han finalizado. Por ejemplo:

Ø  have lived in this city since 1980.                            He vivido en esta ciudad desde 1980:

Implica que he vivido en esta ciudad desde el 1980 y sigo viviendo en el presente.

Ø  have played tennis since my childhood. He jugado tenis desde mi infancia y sigo jugando.


Si la acción hubiera ya finalizado entonces habría que utilizar el "past simple":

Ø  lived in this city for 10 years.                Yo viví en esta ciudad 10 años: pero ya no vivo ahí.
Ø  played tennis for many years.  Yo jugué al tenis muchos años: pero ya no juego.


2.- REPEATED ACTIONS


Acciones que se han repetido varias veces

Ø  have seen TITANIC like ten times. I love that movie! He visto TITANIC como diez veces. Amo esa película.

Examples:

Ø  She has cleaned her room three times this month
Ø  He has run in the park  twice this week.
Ø  have been in English courses four times this year


3.   UNUSUAL EVENTS


Para preguntar acerca de eventos inusuales se usa el presente perfecto, generalmente en forma de preguntas.

Ø  Have you ever ridden a horse? Has alguna vez montado a caballo




Ø  Have you ever eaten Chinese food?
Ø  Have you ever  drunk “Vodka”?
Ø  Have you ever eaten “Japanese food”?
Ø  Have you ever climbed a mountain ?


Yes, I have /



No, I haven``t





Presente perfecto negativo

La forma negativa se forma con la partícula de negación "not" entre el auxiliar y el verbo principal:

I
You We

have not done the homework.
Yo no he hecho la tarea.
Tú/ Usted./ Ustedes no han hecho la tarea Nosotros no hemos hecho la tarea.
He She

has not done the homework.
Él no ha hecho la tarea. Ella no ha hecho la tarea




Presente perfecto interrogativo


La forma interrogativa se construye con el verbo auxiliar: has/ have al comienzo de la oración, seguido del sujeto y del verbo principal en pasado participio:

I                                                                                          ¿He estado en Sevilla alguna vez?
Have you ever been in Seville?                                               ¿Has estado en Sevilla alguna vez? we               ¿Hemos estado en Sevilla alguna vez?
They                                                                                    ¿Han estado en Sevilla alguna vez?

he                                                                                         ¿Ha estado él en Sevilla alguna vez?
Has  she ever been in Seville?                                                ¿Ha estado ella en Sevilla alguna vez? it              ¿Ha estado en Sevilla alguna vez?





Exercise 1



PRESENT PERFECT EXERCISES

Fill the gaps with 'have' or 'has'.

1.       I                                  answered the question.
2.       She                                 _ opened the window.
3.       They                                called us.
4.       You                                carried a box.
5.       It                                       rained a lot.
6.       We                                    _ washed the car.
7.       He                                           closed the window.
8.       Jenny                                           locked the door.
9.       The girls                                                  visited the museum.
10.    John and Sophie_                                         helped in the garden.

Exercise 2
Put in the verbs in brackets into the gaps. Use Present Perfect.

Example: I                                                        my father's car. (to wash)
Answer: I have washed my father's car.

1) Karen …………………………………….me an e-mail everyday. (to send)
2) Dave and Pat……………………………………the Louvre Museum. (to visit)
3) I…………………………………………at the pet shop. (to be)
4) They ………………….already …………….… dinner. (to eat)
5) Marcus……………………………. an accident. (to have)
6) We…………………… the shopping for our grandmother. (to do)
7) I……………. just ……………………..my bike. (to clean)
8) Emily ……………………………………her room twice. (to paint)

9) Lisa and Colin…………………. to a concert. (to go)
10) My friends ………………………………………………smoking. (to give up)

Exercise 3

Rewrite the following sentences using present perfect Example:  John / sell / his car                                                            John  has   sold   his car
1.        Bob / visit / his grandma                                                                                     ______
2.        Jimmy / play / on the computer                                                                        ________
3.        Sue and Walter / wash / their car                                                                      _______
4.        Andrew / repair / his bike                                                                                        ____
5.        Phil / help / Anne with maths                                                                  ____________
6.        Brad and Louise / watch / a film                                                                                         
7.        Tamara / talk to / her best friend                                                                                       
8.        Bridgette / draw / a picture                                                                                             
9.        Carol / read / a computer magazine                                                                                 
10.     Tom and Alice / be / to a restaurant                                                                                  

Exercise 4

Write NEGATIVE sentences in PRESENT PERFECT


Example:

Sarah / not / wash the dishes.   Sarah  hasn’t   washed   the dishes


1.      Anita / not / clean the kitchen

2.      Maureen and Gavin / not / water the plants

3.      Joey / not / make his bed

4.      David / not / buy milk

5.      Lisa / not / be to the baker's

6.      Aran and Jack / not / do their homework

7.      Jane and Ben / not / tidy up their rooms

8.      Alex / not / feed the hamster


                9. Hazel / not / empty the bin




Exercise 5


PRESENT       PERFECT         INTERROGATIVE

Write questions in Present Perfect Simple.

1.       you / answer / the questionnaire.      Have you answered the questionnaire?
2.       Jenny / lock / the door                                                                                                               ?
3.       Walter / call / us                                                                                                              _____?
4.       you / see / the picture                                                                                                            __?
5.       your parents / get / the letter                                                                                                     ?
6.       it / rain / a lot                                                                                                              ________?
7.         they / done/ the homework                                                                                ____________?
8.       Maureen / watch / the film                                                                                            _______?
9.         Bob / read / many books                                                                                                             ?10.      you /ever / be / to London                                                                                                           ?



%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%


PRINT THE NEXT FOR MONDAY SEPTEMBER 19TH-








HOMEWORK: STUDY THE RULES FOR PRESENT PERFECT TENSE AND PRINT EXERCISES 1, 2, 3, 4, AND 5



PRESENT                                      PERFECT



Un componente         esencial  del  presente perfecto son                 los verbos en          participio pasado. Los cuales traducidos al español , terminan en : “ado”, “ido”, “to”, “so” y “cho”.

Ejemplo: Observa los diferentes tiempos verbales:

Present                              Past                          Past Participle


Do
did
done
=
hecho
Drink
drank
drunk
=
bebido
Go
went
gone
=
ido
Sing
sang
sung
=
cantado
Write
wrote
written
=
escrito
Ride
rode
ridden
=
montado
Buy
bought
bought
=
comprado
*play
played
played
=
jugado

*Nota que los verbos regulares (los que en pasado terminan en “ed”) son exactamente igual en participio pasado


El presente perfecto se conjuga de la siguiente manera:
Persona +  has have + verbo en    participio pasado + complemento


He She It

has

eaten

in  a restaurant  all this week.
I
We You they


have


eaten


in a restaurant all this week.


La traducción de la primera oración sería:

Él  ha comido en un restaurante toda esta semana.


Cabe hacer notar que en el presente perfecto el “have” no se traduce como el verbo “tener”, sino como el verbo “haber”.

¿En qué casos                             se usa el presente perfecto?
1.- from past to present 2.- repeated activities
3.-  unusual activities


1.- FROM PAST TO PRESENT


Un uso típico del "present perfect" es para describir acciones que empezaron en el pasado y que aún no han finalizado. Por ejemplo:

Ø  have lived in this city since 1980.                            He vivido en esta ciudad desde 1980:

Implica que he vivido en esta ciudad desde el 1980 y sigo viviendo en el presente.

Ø  have played tennis since my childhood. He jugado tenis desde mi infancia y sigo jugando.


Si la acción hubiera ya finalizado entonces habría que utilizar el "past simple":

Ø  lived in this city for 10 years.                Yo viví en esta ciudad 10 años: pero ya no vivo ahí.
Ø  played tennis for many years.  Yo jugué al tenis muchos años: pero ya no juego.


2.- REPEATED ACTIONS


Acciones que se han repetido varias veces

Ø  have seen TITANIC like ten times. I love that movie! He visto TITANIC como diez veces. Amo esa película.

Examples:

Ø  She has cleaned her room three times this month
Ø  He has run in the park  twice this week.
Ø  have been in English courses four times this year


3.   UNUSUAL EVENTS


Para preguntar acerca de eventos inusuales se usa el presente perfecto, generalmente en forma de preguntas.

Ø  Have you ever ridden a horse? Has alguna vez montado a caballo




Ø  Have you ever eaten Chinese food?
Ø  Have you ever  drunk “Vodka”?
Ø  Have you ever eaten “Japanese food”?
Ø  Have you ever climbed a mountain ?


Yes, I have /



No, I haven``t





Presente perfecto negativo

La forma negativa se forma con la partícula de negación "not" entre el auxiliar y el verbo principal:

I
You We

have not done the homework.
Yo no he hecho la tarea.
Tú/ Usted./ Ustedes no han hecho la tarea Nosotros no hemos hecho la tarea.
He She

has not done the homework.
Él no ha hecho la tarea. Ella no ha hecho la tarea




Presente perfecto interrogativo


La forma interrogativa se construye con el verbo auxiliar: has/ have al comienzo de la oración, seguido del sujeto y del verbo principal en pasado participio:

I                                                                                          ¿He estado en Sevilla alguna vez?
Have you ever been in Seville?                                               ¿Has estado en Sevilla alguna vez? we               ¿Hemos estado en Sevilla alguna vez?
They                                                                                    ¿Han estado en Sevilla alguna vez?

he                                                                                         ¿Ha estado él en Sevilla alguna vez?
Has  she ever been in Seville?                                                ¿Ha estado ella en Sevilla alguna vez? it              ¿Ha estado en Sevilla alguna vez?





Exercise 1



PRESENT PERFECT EXERCISES

Fill the gaps with 'have' or 'has'.

1.       I                                  answered the question.
2.       She                                 _ opened the window.
3.       They                                called us.
4.       You                                carried a box.
5.       It                                       rained a lot.
6.       We                                    _ washed the car.
7.       He                                           closed the window.
8.       Jenny                                           locked the door.
9.       The girls                                                  visited the museum.
10.    John and Sophie_                                         helped in the garden.

Exercise 2
Put in the verbs in brackets into the gaps. Use Present Perfect.

Example: I                                                        my father's car. (to wash)
Answer: I have washed my father's car.

1) Karen …………………………………….me an e-mail everyday. (to send)
2) Dave and Pat……………………………………the Louvre Museum. (to visit)
3) I…………………………………………at the pet shop. (to be)
4) They ………………….already …………….… dinner. (to eat)
5) Marcus……………………………. an accident. (to have)
6) We…………………… the shopping for our grandmother. (to do)
7) I……………. just ……………………..my bike. (to clean)
8) Emily ……………………………………her room twice. (to paint)

9) Lisa and Colin…………………. to a concert. (to go)
10) My friends ………………………………………………smoking. (to give up)

Exercise 3

Rewrite the following sentences using present perfect Example:  John / sell / his car                                                            John  has   sold   his car
1.        Bob / visit / his grandma                                                                                     ______
2.        Jimmy / play / on the computer                                                                        ________
3.        Sue and Walter / wash / their car                                                                      _______
4.        Andrew / repair / his bike                                                                                        ____
5.        Phil / help / Anne with maths                                                                  ____________
6.        Brad and Louise / watch / a film                                                                                         
7.        Tamara / talk to / her best friend                                                                                       
8.        Bridgette / draw / a picture                                                                                             
9.        Carol / read / a computer magazine                                                                                 
10.     Tom and Alice / be / to a restaurant                                                                                  

Exercise 4

Write NEGATIVE sentences in PRESENT PERFECT


Example:

Sarah / not / wash the dishes.   Sarah  hasn’t   washed   the dishes


1.      Anita / not / clean the kitchen

2.      Maureen and Gavin / not / water the plants

3.      Joey / not / make his bed

4.      David / not / buy milk

5.      Lisa / not / be to the baker's

6.      Aran and Jack / not / do their homework

7.      Jane and Ben / not / tidy up their rooms

8.      Alex / not / feed the hamster


                9. Hazel / not / empty the bin




Exercise 5


PRESENT       PERFECT         INTERROGATIVE

Write questions in Present Perfect Simple.

1.       you / answer / the questionnaire.      Have you answered the questionnaire?
2.       Jenny / lock / the door                                                                                                               ?
3.       Walter / call / us                                                                                                              _____?
4.       you / see / the picture                                                                                                            __?
5.       your parents / get / the letter                                                                                                     ?
6.       it / rain / a lot                                                                                                              ________?
7.         they / done/ the homework                                                                                ____________?
8.       Maureen / watch / the film                                                                                            _______?
9.         Bob / read / many books                                                                                                             ?10.      you /ever / be / to London                                                                                                           ?



%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%















HOMEWORK FOR THURSDAY   SEPTEMBER 8th: WORKBOOK PAGE 8.


HOMEWORK FOR WEDNESDAY  SEPTEMBER 7th: WORKBOOK PAGE 6.

No hay comentarios:

Publicar un comentario